Saturday, December 17, 2011

Semakin Malas

Apakah yg dikejar dalam hidup mu ?
Berkali ku kata pada mu kita singgah di dunia
yg sementara..


Mgp di malam yg sunyi ini ku rasakan
kemalasan yg melanda ?
Mgp aku dikelilingi kawan2 yg sedang sibuk study math,
Sedangkn aku di sini meng-update blog ?
Mgp harus begini ?
Mgp semakin hari aku semakin malas ?
Sedangkan masih jauh lagi perjalanan hidup di sini
yg hrus ku jalani,
Tidak sedarkah aku dulu, betapa susahnya mendapat tempat
di menara gading ini,
Mgp mesti hari ini ?
Mgp semua harus terjadi ??
MENGAPA ??


Di mana semangt dan janji yg ku lafazkan dulu ?
Seperti awan yg berarak mendung beralih ke malam,
Aku yg tiada bakat dalam penulisan puisi begini,
Hanya mampu ber-omong kosong,
Hanya mampu terdiam mencari apa bakat terpendam..




with .. Jayy