Sunday, March 4, 2012

Farewell

Di sini jua memori tercipta 
walau seketika..
Terjalin kasih kita...









Perpisahan memang mnyakitkan.. dan semua org mesti rasa pepisahan, tak kisah la dgn siapa pun.. Rasa teharu bila MPP & seki tmpat aku blaja ni da tamat tempoh kepimpinan.. yg ada cuma group fb kami.. dan aku sgt beharap yg group tu tak akan sunyi.. Rindu kat semuanya.. Rindu kat MPP yg salu  bagi nasihat kat kitorang.. Rindu nak buat keje sesama, rindu nak rushing balekk kelas sbb nk g meeting takut terlepas pape info.. 

Masih segar diingatan (*cewahh!ayatjiwang),, dulu aku ke bilik Nadiott untuk isi borang SMF, bekenalan hanya begitu shj.. Beberapa hari lepas itu, Masih mekar lagi diingatan ku waktu aku mendapat mesej dari abg Amar mengatakan yg aku terpilih untuk ditemuduga sebagai secretariat mahasiswa fakulti, gembiranya rasa ketika itu bagai ingin melompat seperti anak-anak kecik keriangan. Hari yg dinantikan tiba, aku bersama rakan bilik ku, Nia yg juga terpilih untuk ke temuduga itu bersama2 ke Bilik MPP ntk ditemuduga. Sblum ditemu duga, aku sempat lagi meng-online kan diri di dlm bilik, kebetulan waktu itu kak elah juga online, aku apa lagi, bagai kucing nampak ikan, aku terus ke wallnya dan post bertanyakan apa soalan yg akan ditanya, namun jawpn yg diberikan hampa kerana dia sememangnya seorg yg boleh dipercayai kerana tidak membocorkan soalan2 itu kepada ku. Smpai di sana, kami terkejut melihat ramainya pelajar yg terpilih ntk ditemuduga, kami menuggu di bilik sebelah. Sampai masanya, kami bersama 4 lagi pelajar part two dipanggil, kami menjawab soalan yg ditanya dengan tenang walaupun soalan menteri tak dapat ku jawab, tapi semuanya lancar hingga ke akhirnya. Beberapa hari selepas itu, aku diberitahu oleh rakan2 lain bahawa mereka mendapat mesej dari MPP yg mereka dgn rasminya telah dipilih untuk menjadi secretariat mahasiswa fakulti. Aku terpinga-pinga waktu itu, terfikir sejenak mgp aku tidak mdpat mesej itu, adakah aku tak dipilih ?? Namun ku simpan smua soalan itu dlm hati membiarkannya tanpa ada jawapan, dan ku tuturkan kata-kata tahniah buat mereka. Aku menemani Nia ke Bilik MPP kerana mereka yg terpilih ada perjumpaan bersama MPP dan seki yg lama, tetapi aku hanya tunggu di tingkat bawah setia menunggu rakan bilik ku itu selesai bermesyuarat. Linda, rakan sekelas ku juga mesyuarat bersama. Setelah tamat perjumpaan itu, Linda ke arah ku lalu bertanya “fatin, betul ke nama penuh nur fatin azwa binti abdul rahman?” Aku menjawb, “ha’ahh, betul la tu, kp?” dan linda menjawab “rasanya fatin terpilih jugak la sbb tadi ada abg amar sebut nama fatin masa yg mesej PMD tu.” Aku apa lagi, dgn rasa gembira tetapi masih lagi tertanya-tanya benarkah apa yg diperkatakan itu, aku menjawab “yeke ?? tkpe nnt org call abg amar, thanks taw bagi tahu”. Aku berjalan bersama Nia menuju ke kompleks. Sambil berjalan, Nia menceritakan apa yg berlaku waktu perjumpaan tadi. Aku tidak focus sgt apa yg diceritakan sebenarnya krn fikiran ku masih lagi memikirkan kata-kata linda tadi dan mengharapkan keajaiban berlaku. Sampai di bilik, aku meminta tolong Nia menge-call Abg Amar dan tanya tentang perkara tersebut, perbualan tersebut diakhiri dengan berita gembira buat ku, aku sebenarnya terpilih ntk menjadi secretariat mahasiswa fakulti namun sdikit masa berlaku sewaktu menghantar SMS, tidak mengapa lahh, aku sudah gembira sekarang krn akhirnya aku dapat juga bekerjasm dgn barisan MPP yg prihatin dan mngambil berat tentang seki2 nya. Alhamdulillah.






siapa sanggup bce smpy abes terima kasih la. 
ta penat er bce ? -,-
penat mata membaca, penat ag jari menaip.


with ... Nia.