Wednesday, May 15, 2013

Teringat UiTM Part 3.

Assalamualaikum..

*Tiup2 habukk yg dah lama bersarang kat blog nehh..*

Lama jugakk ta menaip di blog ini.. Sedar tak sedar dah lama jugak aku duk menapak kat UiTM Jengka tu..
Bkn na cerita apa sgt, tapi tetiba terasa nak menaip ttg kisah2 ajaib, aneh, dan agak2 seram sejukk yg pernah aku rasa.. Bagi aku 2 ni lahh yg aneh yg aku sendiri rasa. 


Kisah 1.

Jeng jeng jeng .. !! Cehh, cam seram sgt ceritanya. Okay, pada suatu hari, persatuan Seketariat Mahasiswa Fakulti dan Majlis Perwakilan Pelajar (2011/2012) UiTM Jengka ada buat BBQ di Bilik UPKB, dekat je lahh dgn bilik MPP. Majlis dimulakan dgn bacaan Doa oleh YDP Amir.  Habis doa, kitorg pun enjoy lahh dgn makanan2 tersebut.  Biasa lahh, ada event mesti lahh ada camera, ada camera, ramai lahh photographer nya kan.  Aku dgn camera aku ni, main amek je gambar sesiapa, random.  Nak dijadikan cerita, aku ni ternampak lahh Kak Ilah dukk sesorg sambil meses dgn siapa tahh, aku pun main snap snap snap je lahh gambar dia, then aku g duduk bergambar ngan org lain, makan2, gurau2 senda semua tu. Masa tu dah pukul 11 malam something cmtu lahh. Tade rasa ape pun masa tu.  Esok tu aku upload la gambar2 kat FB, then ada sorg akak nehh, Kak Nad namanya.  Dia tegur lahh gambar Kak Ilah tu cam ada something blkg tu.  Aku ckp lahh, byg2 biasa je tu, tapi setelah aku selidik, tgk menatapi gambar tu sedalamnya, maka terperanjat giloss aku sebenarnya, bayang2 itu adalah "benda tu".  Hitam, rambut panjang, siap bertanduk, matanya putih putih melati, ecehh.. Selepas itu, tiba2 Abg Amar suruh delete, sbb dia kata takut makan diri nanti.  Aku pun delete je la gamba tu di FB.  Allahu Akbar. 

Kisah 2.

Begini ceritanya, bilik aku aras 1 blok I.  Kira bwh skali lahh kan.  Setiap bilik ada 4 org, tapi bilik depan aku, hanya ada 3 org.  Bilik seblah lagi, tade penghuni(tau jelahh kan nape), seblah lagi bilik air.  Mereka adalah classmate aku.  Nak dijadikan cerita lagi, ada satu hari ni aku g kelas lupa na bawa kunci bilik.  Maklum lahh bz kononnya smpaikan kunci pun tertinggal.  Aku tumpang lahh bilik diorg, bdn rasa penat, slumber badaknya aku naik katil atas tu, sbb na tido, then ternampak Ayat Kursi, tanpa berfikir panjang, tingtong otak masa tu, aku amek lahh, suruh dorg simpan sbb aku na guna katil tu. Then dorg kata camni, "Eh, Azwa turun lahh, tido sini lahh..." Aku jwb, "Alaa.. malas la nak turun, dah naik.." Dia balas balik, "Kau ni, turun je lahh atas tu ade benda alah tu, eishh ..!"  Hahh .. !! Tau pulakk aku nehh menggelupur nak turun, tak payah guna tangga katil tu, terjun terus.  Ninja .!! Yg peliknya, kenapa bilik aku ta rasa apa2, ke aku yg ta rasa apa .??



Titeww tatott .. !! 

Sekian, tu je lahh ceritanya, mmg lahh ta seram pun, tapi itu shja yg pernah aku rasa, lebih dari tu tade ape lagi.. Alhamduillah kuat semangat mungkin ..