Wednesday, October 24, 2012

Finding A family (Movie Review)

Based on a true story about a kid, Alex Chivescu.  His mom has bipolar and is in and out of the hospital and so he finds himself a foster family and graduates high school to attend Harvard University. 



Aku mencari benda lain kat youtube, tapinya ini yg aku jumpa.  Jadi tanpa melengahkan masa, aku tgk je lahh movie ni sbb tajuk dia cam best.  Aku tak kira aku reti bercerita atau tak, aku tetap nak cerita jugak kat sini.  Bila tgk cerita ni aku berfikir sejenak, "kenapa dan macam mana budak yg bermasalah, yg bnyak tekanan perasaan boleh selalu excel dalam pelajaran sedangkan budak yg ta bermasalah dan ceria ta boleh excel cam budak yg bermasalah tu ..???  Tgk movie ni, aku rasa bersyukur dengan nikmat Allah S.W.T yg mengurniakan aku keluarga yg aku ada sekarg ni. Alhamdulillah :) 

          Alex Chivescu, tinggal dgn mak dia yg berkelulusan PHD sejak dia kecik lagi tanpa bapanya.  Masa dia kecik2, mak dia ckp kat dia, "Education is like a magic key to open any door, with it, anything is possible."  Dia janji ngan mak dia yg dia akan ke Harvard University. 
  
          Tidak lama kemudian, kwn baik mak dia bagi tau yg mak dia mengalami kemalangan kereta.  Dan disebabkan itu, mak dia susah nak bekerja.  Mak dia perlu menjalani rawatan dan berulang alik dari rumah ke hospital.  Alex perlu mencari keluarga angkat untuk meneruskan impiannya untuk ke Harvard University.  

          Sampai satu masa, dia diterima oleh Mr. and Mrs. Bante.  Dia stay ngan keluarga nehh sampai lahh dia abis high school dan berjaya ke Harvard University.  

          Sekian, untuk selebihnya sila lahh tgk sendiri.  Family value is everything. 



Quotes:

1. "Education is like a magic key to open any door, with it, anything is possible."

2. "When my mother was taken away from me, i felt alone, abandoned, and i was terrified that i'd never see her again."

3. "A month without my mom felt like a lifetime."

4. "Even when i was home with my mom, it often felt like she wasn't really there."

5. "I'm a good kid with a bad circumstance."

 6. "They hardly know me, i mean, how could they love me?"

7. "Eventho i haven't seen you in a long time, i want you to know i think about you a lot, and i miss you."

8. "I just want you to know that whatever i’ve becme, whatever i’ve achieved, it’s because of you. I love you mom."




Mom, I LOVE YOU.